Seria „To ja ci mamo poczytam”

Seria 43 maleńkich książeczek powstała w oparciu o doświadczenia amerykańskich psychologów i pedagogów ale dostosowano ją do specyfiki naszego języka. Książeczki nawiązują do idei czytania globalnego – składają się z krótkich, często powtarzających się wyrazów. Opatrzono je barwnymi, dynamicznymi, zabawnymi ilustracjami.

Pierwsza część serii zawiera wyłącznie wyrazy naśladujące różne odgłosy (zwierząt, przedmiotów), może być czytana już niemowlakom. Kolejne części zawierają coraz bardziej rozbudowane zdania, o większym stopniu trudności. Wszystkie książeczki posiadają nalepki, którymi dziecko może zaznaczyć moment, w którym po raz pierwszy samo „odczyta” tekst.

Książeczki z serii „To ja ci mamo poczytam” można traktować odrębnie, mogą stanowić także uzupełnienie zestawu z planszami. Jeśli jednak zaczynamy zabawę w czytanie z maluszkami w wieku przed przedszkolem, nie radziłabym poprzestawać na samych książeczkach, w których – siłą rzeczy – czcionka jest mniejsza niż na planszach.

Bohaterami serii są dzieci – Maja i Jaś oraz kot Olo. Imiona bohaterów serii znajdują się na planszach zestawu do nauki czytania.

Wydawnictwo Pentliczek, Warszawa, 2011r.

Poziom II, 3 część serii

Wydawnictwo Pentliczek, Warszawa, 2014r.

Poziom II to trzecia część serii „To ja ci mamo poczytam”. Znowu spotykamy poznanych wcześniej bohaterów – Maję i Jasia. Towarzyszy im Olo – kot rozrabiaka, który nieustannie pakuje się w przeróżne tarapaty.

Teksty w tym zbiorku są jeszcze bardziej rozbudowane. Przybywa więcej dłuższych słów, ale pozostajemy wierni idei czytania globalnego – wyrazy powtarzają się często, by dziecko łatwo mogło utrwalić sobie ich graficzny obraz.

Jak w poprzednich książeczkach prosimy, byście podczas wspólnego czytania wskazywali dziecku poszczególne wyrazy oraz by zabawa w czytanie odbywała się bez przymusu i tylko wtedy gdy i Wy, i Wasze dziecko macie na nią ochotę.

Zachęcam do zapoznania się  z recenzjami rodziców i pedagogów – w zakładce „Recenzje”

2 odpowiedzi na „Seria „To ja ci mamo poczytam”

  1. Agnieszka pisze:

    Pani Mario,

    Chcialam Pani z calego serca podziekowac za ksiazeczki z serii Poczytam Ci mamo.
    Moj synek ma 7 lat, spektrum autyzmu oraz afazje i trudno nam bylo wprowadzic mu nauke czytania.

    Po ksiazeczki z poziomu 0 siega z wielka checia i czyta codziennie od 3 tygodni.
    Bawimy sie rowniez planszami z wyrazami ale na razie nie widac efektow. Nie oznacza to jednak wcale, ze zamierzmy sie poddac .

    Bardzo chcielismy wprowadzic synkowi poziom 1 Poczytam Ci mamo. I tu kompletny klops!

    Niestety Pani ksiazeczki sa zbyt popularne i caly naklad zostal wykupiony! Moje gratulacje i niesmiale pytanie: kiedy mozemy oczekiwac ponownego ukazania sie poziomu 1 w sprzedazy?

    Bardzo przepraszam za brak polskiej czcionki.

    Pozdrawiam

    • MT-K pisze:

      A ja Pani dziękuję za opinię o książeczkach. Utwierdza mnie ona w przekonaniu, że czytanie globalne to dobra alternatywa dla dzieci z różnorakimi dysfunkcjami. Niestety, nie mam dla Pani zbyt dobrych wieści. Zanim wydawnictwo zleci druk kolejnego nakładu, trzeba w książeczkach dokonać pewnych zmian redakcyjnych. Przypuszczam, że kuferek znajdzie się w sprzedaży pod koniec kwietnia, może nawet w maju.

      Proszę spróbować z książeczką „Jaś i Maja”. Duża czcionka i jeszcze większa ilość powtórzeń króciutkich wyrazów może się młodemu człowiekowi spodobać, a jeśli chodzi o funkcję – uczy globalnego czytania jak i kuferki.

      Podczas zabaw planszami proszę operować – póki co – tylko dwiema planszami. Zabawy utrwalająco-sprawdzające niechaj będą króciutkie i entuzjastyczne. Naturalnie, przy afazji bawcie się na zasadzie: Synku, gdzie jest „kot”, a gdzie „mama”?

      Bardzo serdecznie pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>