II Konkurs Letni – Weronika Zakrzewska-Rudzińska

Pani Weronika jest mamą Jasia (5 lat) i Ani (2 lata). Jaś ma poważne kłopoty neurologiczne i nauka stanowi dla chłopca problem. Toteż czytanie globalne, które realizuje się w zabawie jest w przypadku Jasia korzystną możliwością i dobrym wyjściem z sytuacji. Jak wynika z listu Pani Weroniki czytać można wszędzie, nawet hasając po plaży. I tak właśnie czytanie globalne dokonywać się powinno – w zabawie i przy okazji.

Na trzecim filmiku 2-letnia Ania czyta sobie książeczki. Czyta je po swojemu, podkłada obrazkom swoją autorską treść… 😉

Nic nie szkodzi! Ważna jest ta chwila z książeczką, potrzeba czytania, bo to nawyk najcenniejszy na świecie.

Kiedy tę samą książeczkę będzie czytać z Anią mamusia – wskaże jej każdy czytany wyraz, a dziewczynka skojarzy wówczas i zapamięta zapis graficzny wyrazu i jego brzmienie.

Dziękuję Pani Weroniko. I do następnego konkursu.

Okres wakacyjny obfitujący bardziej w harce na świeżym powietrzu i układanie klocków lego nie koliduje z czytaniem. Jaś ma okres literkowy – dopytuje się jaka to literka i cyferkowy 🙂

Próbuje też pisać.

Pierwsze 2 tygodnie wakacji (już po turnusie rehabilitacyjnym) upłynęły na trampolinie.

Kolejne przy klockach lego i czytaniu książeczek LEGO.

A nasze zabawy w czytanie:

1. Przede wszystkim przy stole i rysowaniu Jaś czyta to co mu napiszemy na kartce, często prosi żeby mu dane słowo napisać

2. Także nad morzem pisaliśmy i czytaliśmy póki fala tego nie pochłonęła

3. Ania gustuje w czytaniu Pani książeczek „ To ja Ci mamo poczytam”  cz.2 (trochę po swojemu, trochę czyta, trochę dopowiada z obrazków)

z

4. Kłócą się jak któreś usiądzie nie na swoim krzesełku bo krzesełka są podpisane i Ania zwraca uwagę czy Jaś dobrze siada a teraz biegnę nas dopakowywać bo jutro jedziemy do znajomych nad jeziorko  🙂

Pozdrawiam,

Weronika Zakrzewska-Rudzińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *