Tydzień Czytania Globalnego w AME…

W Akademii Małego Europejczyka zakończył się Tydzień Czytania Globalnego. Bardzo mi się ta inicjatywa spodobała. Elementy globalnego czytania można „przykleić” do niemal każdych innych zajęć. Popatrzmy jak to było w AME:

memor2memor1

1.  Dzieci grają w memory. Chyba w memory. Może to zupełnie inna gra planszowa, ale nie ma to znaczenia. Obrazkom towarzyszy napis i już jest nadzieja, że napis ten pozostawi ślad pamięciowy w główkach maluchów…

losowanie2. Domyślam się, że dziewczynka losuje planszę z napisem. Zauważcie jakie to proste, a jakie ważne. Można pokazać dzieciom plansze i poprosić by odczytały wyraz. Ale można z plansz ułożyć wachlarzyk i poprosić o wylosowanie. I już mamy prysznic emocji, ten super ważny element w procesie percepcji treści. A na podwieczorek był zapewne czekoladowy budyń!  :-)

kręgle3.  Zwyczajne – niezwyczajne kręgle. Wystarczyło nakleić na kręglach napisy (duża, wyraźna, bezszeryfowa czcionka) i już można bezkarnie celować piłką w … ciocię.

Ciąg dalszy nastąpi…